Gratis Verzending
OVER €219.83
 

The Legend of Zelda Kostuum




The Legend Of Zelda games zijn een mix van actie, puzzels, avontuur/battle gameplay, exploratie, en zoektochten. Deze elementen bewaard is gebleven in de hele serie, maar met verfijningen en aanvullingen op elke nieuwe game. Latere games uit de serie omvat ook stealth-gameplay, waar moet de speler voorkomen dat vijanden terwijl er verder door een vlak, evenals racing elementen. Hoewel de games kan worden geslagen met een minimaal bedrag van exploratie en subavonturen, de speler wordt vaak beloond voor het oplossen van puzzels of het verkennen verborgen gebieden met handige items of toegenomen vaardigheden. Sommige items zijn consistente en lijken vaak in de hele serie, zoals bommen, die kan worden gebruikt als wapens en open geblokkeerd of verborgen deuren, boemerangs, die kan doden of verlammen vijanden, sleutels voor vergrendelde deuren, magische zwaarden, schilden, bogen en pijlen, terwijl anderen zijn uniek voor een enkele game. Hoewel de games bevatten veel rpg elementen (Zelda II was ook de enige met een ervaren systeem), benadrukken zij eenvoudige hack En slash-achtige gevechten over de strategische, turn-based of tijd actief bestrijden van games zoals Final Fantasy. De game is role-playing elementen, echter, hebben geleid tot veel debat over de vraag of niet de Zelda games moeten worden geclassificeerd als actie role-playing games, een genre waarin de serie had een sterke invloed. [ 4]


Elke game in de Zelda serie bestond uit drie belangrijke gebieden: een overworld in die beweging in alle richtingen, zodat de speler een zekere mate van vrijheid van handelen; gebieden van interactie met andere personages (enkel grotten of verborgen kamers in de eerste game, maar uitbreiden naar hele dorpen en steden in latere spellen) waarin de speler krijgt speciale items of advies; en kerkers, gebieden van labyrintische lay-out, meestal ondergrondse, bestaande uit een breed scala van moeilijke vijanden, eindbazen, en items. Elke kerker heeft meestal een grote post binnen, wat meestal essentieel voor het oplossen van vele puzzels in deze kerker en speelt vaak een cruciale rol bij het uitbannen die dungeon's baas, alsmede Voortgang door de game. In bijna elke Zelda game, navigeren een dungeon is gebaat bij het opsporen van een kaart, waaruit blijkt dat de lay-out, en een magisch kompas, waaruit blijkt dat de ligging van grote en kleinere voorwerpen zoals sleutels en apparatuur. In latere games, de serie ook een speciale 'boss key', dat zou de deur openen om de strijd aan te gaan met de dungeon de baas enemy.


In de meeste Zelda games, de player's life meter wordt weergegeven als een lijn van harten. Het leven meter aangevuld is een aantal verschillende manieren, zoals het oppakken van harten links door een aantal verslagen vijanden, elfjes of veren in specifieke locaties, of met behulp van een item, zoals een toverdrankje. De meeste games zijn "hart containers" of "een stuk hart" als de prijs voor de eindbaas van een kerker en ook voor het voltooien van bepaalde missies kant; deze verlenging van de levensduur meter door een hart wordt toegediend.


games speelde een aantal functies die moesten uitmonden industriestandaarden. De originele Legende van Zelda was de eerste console game met een save functie Dat spelers te stoppen en dan later hervatten. The Legend Zelda: Ocarina van indertijd een richtsysteem dat vereenvoudigde 3D

multiplayer-gevechten.